rest my chemistry.


natten mot i söndags kom ambulansen, magsmärtorna hade blivit för svåra.
resten av natten låg jag på akuten, blev frågad samma frågor om och om igen,
samtidigt som det gjordes tusen försök att tappa mig på några milliliter blod.
efter otaliga prover beslutades det på morgonkvisten att jag skulle stanna för observation,
och lades sedan in på kirugklinken för ännu fler prover och emma fick äntligen åka hem.

söndag bjöd på två möten med kirurg, där det andra ledde till ett blixtbeslut om operation.
dom skulle in med kamera och kika lite, men komplikationer innebar ett skapligt jack i buken.
jag var nedsövd länge, man tog blindtarmen som ändå var felfri och annat jag knappt vet.
uppvaket var helvetet, och sen låg jag mest med dropp, sov och svettades i några dagar.

igår tyckte dom inte att jag skulle få vara kvar och det var nog kanske tid för det också.
emma kom och hämtade mig och en långsam dag och kväll avverkades här hemma.

nyss tagit en riktig dusch och tagit på mig riktiga kläder, båda för första gången sen i lördags.
slänger nog på lite nagellack också, dags att peppa upp sig lite. snart - mat och penicillin.


skrivaren: ämma

haha, lite nagellack kanske botar alla krämpor? :P isf så skulle jag ha kletat på lite på jonas, för han är verkligen ett slakt! x_x

2008-01-17 18:20:23
adress till den: http://emmakjellsson.blogspot.com
skrivaren: Elin

Men, vad är det jag ser? Vad var det för fel då, om det inte var blindtarmen? Otäckt låter det i alla fall!

2008-01-18 00:31:34
adress till den: http://www.elinliv.blogg.se
skrivaren: ämma

uppdelningen är numera att jag gör ju inget vettigt om dagarna, därför så får jag fixa hela biffen!

men haha, varför får jag inte börja följa nån ny serie för då? det är ju samma tid som betty brukar vara på, så det är ju ingen skillnad :P

2008-01-23 10:40:17
adress till den: http://emmakjellsson.blogspot.com

din namn:
minns mig va?

det här e-post: (publiceras ej)

den adress till lille bloggen/hemsidan:

du skriva här:

det här trackback
RSS 2.0