wrapped up in books.


nån gång i tiden angav jag att den här bloggen emellanåt skulle handla om böcker.
mig veteligen har den inte gjort den dess första inlägg, så nu är det väl dags.

har läst en hel på på slutet, i alla fall för mig som vanligtvis plöjer en bok om året.
det började med att jag snubblade över "den motvillige kommunisten" av colin cotterill i
en nätbokhandel, och eftersom den var rätt billig och verkade lite intressant slog jag till.
det visade sig att den var grymt bra och - bäst av allt - det fanns fler i serien!
så när jag nästan var klar med boken beställde jag nästa; "trettiotre tänder".
hittills är det bara dom två som finns utgivna på svenska, men det kommer mera.

böckerna handlar om den 72-årige dr. siri paiboon, i 70-talets laos, alldeles
efter det kommunistiska maktövertagandet. istället för att få en efterlängtad
pension, utses siri till chefcoroner i det i princip läkartomma landet.
ett jobb han varken har vilja, erfarenhet eller utrustning att genomföra,
men med sin nyfikenhet och snillrika medarbetare löser han mystiska mord.

älskar miljöerna och, i synnerhet i detta väder, är det svårt att inte drömma
sig bort till ett varmt, fuktigt vientiane med solnedgångar över mekongfloden.

började i väntan på bok nummer två att läsa "hollywood station" av joseph wambaugh.
den är också riktigt bra, men längtar från los angeles till sydostasien.

är verkligen inne i ett stim nu vad gäller bokläsandet och hoppas att det håller i sig.
brukar, som delvis sagt, i vanliga fall sträckläsa en bok per år och sen tappa sugen.

återstår att se när nästa inlägg kommer, detta var tydligen det 300:de(!).


skrivaren: ämma

grattis till 300:e inlägget! det var på tiden, om man säger så ;) härligt att du är inne i ett bokstim, jag vill också! men är man periodare så är man.. det kommer väl en snart igen :P

2010-02-10 12:52:42
adress till den: http://emmakjellsson.blogspot,com
skrivaren: ^^elin

härligt! själv har jag upptäckt det underbara med ljudböcker. blir ungefär en bok på 1½ jobbdag :D

2010-02-13 23:43:47
skrivaren: britta

ojdå, pallar du koncentrera dig på både lyssna och jobba? det skulle inte jag :P

2010-02-16 00:00:22
adress till den: http://marylin.blogg.se/

din namn:
minns mig va?

det här e-post: (publiceras ej)

den adress till lille bloggen/hemsidan:

du skriva här:

det här trackback
RSS 2.0